CitizenGO NL

Portrait de CitizenGO NL
CitizenGO NL

Bekeerlingen tot het christendom hebben het in de Islamitische Republiek Iran zwaar te verduren.

In 2016 werden zeker 193 christenen gevangengezet, waaronder veel bekeerlingen vanuit de islam.

Dit moet ophouden. Teken daarom de petitie hiernaast aan het staatshoofd en de president van Iran.

De afgelopen dagen is er hard onderhandeld tussen de verschillende partijen die meedoen aan de formatiebesprekingen: VVD, CDA, D66 en de ChristenUnie.

Daarbij is het, naast hopelijk ook het CDA, vooral de ChristenUnie die zich in zal zetten voor de waarde van het menselijk leven en het gezin.

Laten we daarom lijsttrekker Gert-Jan Segers een hart onder de riem steken en hem veel succes wensen bij zijn inzet voor deze zaken.

Vorige week gaf wethouder Hugo de Jonge van Rotterdam een interview aan het ND over thuisonderwijs.

Al sinds 2015 wil De Jonge thuisonderwijs het liefste verbieden. Maar omdat dit wettelijk gezien niet gaat – de wet staat thuisonderwijs toe voor wie in de buurt geen school kan vinden die onderwijs biedt volgens de eigen levensovertuiging – probeert hij het zo moeilijk mogelijk te maken voor ouders om hun kinderen thuisonderwijs te geven.

Op 24 april kwam naar buiten dat de psychiatrische instellingen van de Broeders van Liefde in de toekomst euthanasie zullen toestaan. Dit in tegenstelling met het beleid dat tot nu toe op basis van de christelijke identiteit van de instellingen is gevoerd.

Onderteken daarom deze oproep aan het bestuur van het Provincialaat der Broeders van Liefde, waarin hen gevraagd wordt zich te houden aan de eigen verklaarde uitgangspunten.

Eind februari 2017 heeft Omar Hasan al-Bashir, de President van Soedan, aan Petr Jašek gratie verleend, de Tsjechische ontwikkelingswerker, na veertien maanden gevangenschap in Soedanese gevangenissen, waardoor hij eindelijk terug kon keren naar zijn gezin in Tsjechië.

Dominee Hassan Kodi en student Abdulmonem Abdulmawla - die samen met Petr Jašek gevangenzaten - zitten gek genoeg nog steeds gevangen. Eind januari 2017 werden ze door een rechtbank in Khartoem ieder tot 12 jaar gevangenschap veroordeeld...

Op de Université Catholique de Louvain staat de academische vrijheid onder druk.

Stéphane Mercier, gastdocent bij het instituut voor filosofie, heeft zich uitgesproken tegen abortus. Hij is nu op het matje geroepen om zich te verantwoorden over de tekst en het eventuele gebruik ervan in zijn lessen.

Dit is in flagrante tegenspraak met de academische vrijheid, de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van geweten.

CitizenGO nodigt je uit om deel te nemen aan de 61e sessie van de Commissie voor de Status van Vrouwen bij de Verenigde Naties.

193 Lidstaten van de Verenigde Naties zullen delegaties sturen vanuit hun regering om hen te vertegenwoordigen op het Hoofdkwartier van de Verenigde Naties in New York, van 13 tot 24 maart.

De laatste tijd is er veel te doen geweest over euthanasie en andere vormen van 'hulp bij zelfdoding'. De dokters in NRC die aangaven geen euthanasie te willen plegen op wilsonbekwame dementerenden, de discussie over 'voltooid leven' waarin bepaalde partijen pleiten voor het legaliseren van euthanasie voor iedereen boven de 75 jaar...
In de aanloop naar de verkiezingen wil CitizenGO een signaal afgeven aan de politiek en tegelijkertijd een beroep doen op individuele stemmers om te stemmen volgens hun geweten.
Door deze kiezersverklaring te ondertekenen belooft u om níet op een partij te stemmen die aangeeft voorstander te zijn van een 'voltooid leven'-wet.

De Nederlandse minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, Lilianne Ploumen, heeft een fonds opgezet dat moet dienen om abortusorganisaties wereldwijd te ondersteunen. Dit naar aanleiding van het (her)invoeren van de Mexico City Policy in de Verenigde Staten, waardoor dit land de abortusorganisaties niet meer met belastinggeld steunt onder het mom van 'ontwikkelingshulp'. Dat gat wil minister Ploumen nu gaan vullen. Het Nederlandse kabinet heeft al 10 miljoen euro toegezegd en het Belgische ook.

Update 11 februari: Afgelopen donderdag, 9 februari, heeft de rechter uitspraak gedaan in deze zaak.

Dit is de voortzetting van de petitie ‘Stop Financiering Amnesty International’, die tot op heden meer dan 150.000 handtekeningen heeft vergaard.

Het doel van dit vervolg is om meer handtekeningen te verzamelen, als een reactie op Amnesty’s voortdurende anti-leven campagnes, waarmee het kleine en ontwikkelingslanden ‘aanvalt’.

Ben het zat binnen