Teken de petitie aan HEMA-directeur Tjeerd Jegen

Petitie: HEMA moet niet meegaan in genderneutrale verwarring

5.793 Mensen hebben getekend. Help ons om 10.000 handtekeningen te bereiken.

Petitie: HEMA moet niet meegaan in genderneutrale verwarring

Na de NS en de gemeente Amsterdam, neemt nu ook de HEMA stappen om het natuurlijke geslachtsverschil tussen mannen en vrouwen te ontkennen.

Op de kinderafdeling willen ze voortaan het verschil tussen jongens- en meisjeskleding niet meer benoemen.

Dit naar aanleiding van onder meer de klacht van een meisje, twee jaar geleden, dat aangaf dat ze niet altijd ondergoed met roze hartjes wilde dragen. Bij de HEMA geeft men aan dat er bij de klant behoefte bleek aan meer variatie.

En daar is niets op tegen. Maar dat men bij de HEMA twee jaar later op deze klacht reageert door het verschil tussen jongens- en meisjeskleding af te schaffen, roept vraagtekens op.

De oplossing ligt voor de hand: er is een algemene ideologische trend, internationaal, om 'genderneutrale' maatregelen door te voeren. Zo werd 'dames en heren' al op verschillende plaatsen verboden en worden in steeds meer overheidsgebouwen en musea 'genderneutrale toiletten' geïnstalleerd.

Het Britse warenhuis John Lewis nam eerder dezelfde stap.

Voor de ontwikkeling van opgroeiende kinderen is identiteitsvorming heel belangrijk. Of het kind een jongen of een meisje is, speelt daarbij een grote rol. Dat er uitzonderingen zijn met 'gender-dysforie', doet niets af aan het feit dat de meeste kinderen juist graag het eigen jongen- of meisje-zijn bevestigd zien. Het kunstmatig aanbrengen van onzekerheid hieromtrent in de kinderjaren kan later tot grote psychische problemen leiden, waar een kind misschien nooit meer van af komt.

Dit is onverantwoordelijk. Roep daarom de CEO van de HEMA, Tjeerd Jegen, op om niet mee te gaan in deze ideologie van genderneutraliteit.

Teken de petitie - en als je getekend hebt, deel haar dan via e-mail, WhatsApp en sociale media!

Teken nu de petitie!

Door te tekenen aanvaard je de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid van CitizenGO en stem je ermee in af en toe e-mails te ontvangen over onze campagnes. Je kunt op elk moment uitschrijven.

Geef niet toe aan genderneutrale verwarring

Geachte heer Jegen,

Wij, ondergetekenden, hebben gehoord van uw voornemen om alle kinderkleding bij de HEMA voortaan genderneutraal te laten zijn.

Hiertegen maken wij bezwaar. Het is prima om nog eens opnieuw te kijken naar opdruk en kleuren. Niet alle meisjeskleding hoeft roze te zijn. Maar het verschil tusen jongens- en meisjeskleding als zodanig willen opheffen, dat gaat te ver.

Wij verzoeken u dan ook geen gehoor te geven aan de genderneutrale ideologie die verwarring zaait door de verschillen tussen jongens en meisjes te willen ontkennen. Juist opgroeiende kinderen zijn bij deze onduidelijkheid niet gebaat.

Met vriendelijke groet,
[Uw Naam]

Teken nu de petitie!

5.793 Mensen hebben getekend. Help ons om 10.000 handtekeningen te bereiken.