Stop de Turkse aanval tegen Afrin! Stop het bloedbad van burgers!

Teken de petitie en laat je stem horen voor de slachtoffers in Afrin!

gesloten

31.220 Mensen hebben getekend.

Stop de Turkse aanval tegen Afrin! Stop het bloedbad van burgers!

Eind januari begon Turkije Afrin in Noordwest-Syrië binnen te vallen, omdat het het zelfbestuur van de Koerdische, Arabische, Syrisch-Assyrische en Turkmeense volkeren in de Federatie van Noord-Syrië wil vernietigen en de Syrische Democratische Strijdkrachten wil vernietigen.

De Turkse luchtmacht bombardeert burgers meedogenloos. Meer en meer rapporten van westerse journalisten in de regio bevestigen dit (zie de links naar nieuwsbronnen hieronder). Turkije bombardeert doelbewust civiele doelen en plaatsen ver van de frontlinie worden getroffen door luchtaanvallen. Kinderen en hele gezinnen worden gedood door de Turkse luchtmacht.

Maar de spreker van het Turkse parlement heeft deze aanval een 'jihad' genoemd, evenals de voorzitter van het Turkse Directoraat voor Religieuze Zaken (Diyanet). De machtige Diyanet valt direct onder de Turkse premier. Aangezien deze verklaringen van dergelijke hoge vertegenwoordigers en functionarissen niet zijn ingetrokken of tegengesproken door de Turkse regering, is het duidelijk dat Turkije dit zelf als een jihad beschouwt. Bovendien is er nu duidelijk bewijs dat Turkije samenwerkt met Al Qaida en andere jihadistische krachten.
Het is dan ook geen verrassing dat christenen en jezidi's in Afrin schreeuwen om hulp in de hoop dat Europa en de VS de Turkse invasie in Afrin kunnen stoppen. Ze zijn bang voor deze jihadisten en het geweld van de Turkse troepen. Ze zijn terecht ook bang voor het verlies van hun vrijheid van godsdienst. Het is duidelijk wat jihad voor hen betekent.

Turkije heeft geen enkel bewijs kunnen leveren dat Afrin een bedreiging is voor Turkije. Turkije is duidelijk vastbesloten om haar onderdrukking van Koerden en Assyrische christenen door te zetten in het noorden van Syrië. Turkije kan het niet verdragen dat deze volken vrij zijn in een buurland.

De EU, de EU-lidstaten en de NAVO-lidstaten moeten alles in het werk stellen om deze Turkse jihad tegen Afrin te stoppen. We doen ook een beroep op de Kerken van Europa om naar de christenen in Afrin te luisteren en zich tegen dit geweld uit te spreken en de EU en de EU-lidstaten te vragen wat mogelijk is om dit geweld te stoppen waarbij ze natuurlijk beginnen met diplomatieke druk.

Als Sallux hebben we zelf gezien hoe de situatie in Noord-Syrië in positieve zin is veranderd. Vele anderen hebben dezelfde ervaring. Fundamentele vrijheden en gelijkheid voor mannen en vrouwen zijn geïmplementeerd. Alle vooruitgang die tot nu toe behaald is, gaat verloren als dit geweld niet wordt gestopt.

De mensen in Europa zijn boos dat hun regeringen zich niet uitspreken. Veel politici beginnen hun regeringen onder druk te zetten, maar ze hebben uw hulp nodig om duidelijk te maken dat u wilt dat uw regering en de EU, evenals de NAVO, een onmiddellijk einde van deze invasie eisen.

Teken de petitie en laat je stem horen voor de slachtoffers in Afrin!

De petitie wordt per mail verstuurd aan de EU, de NAVO en het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het kan zijn dat u een ontvangstbevestiging ontvangt.

Bronnen:

Deze petitie is...

Gesloten!

Ter attentie van:

• Hoge vertegenwoordiger van de Europese Unie voor buitenlandse zaken en veiligheidsbeleid - mevrouw Federica Mogherini
  • NAVO-secretaris-generaal - de heer Jens Stoltenberg
  • Ministers van Buitenlandse Zaken van de EU en de NAVO-lidstaten

U zult zich bewust zijn van het niet-uitgelokte geweld dat Turkije pleegt tegen de bevolking van Afrin, omdat het de Syrische Democratische Strijdkrachten uit dit gebied probeert te verdrijven.

Sinds 20 januari voert Turkije bombardementen uit tegen de burgerbevolking van deze regio in Syrië. De aanval vormt een bedreiging voor de vele IDP's (interne vluchtelingen) die de afgelopen jaren onderdak hebben gevonden in Afrin.

Hoge functionarissen zoals de spreker van het Turkse parlement en de president van de Diyanet (onder de direct verantwoordelijkheid van de Turkse Premier) hebben deze aanval een jihad genoemd. Deze woorden zijn niet teruggenomen of door de Turkse regering tegengesproken.

Het is niet verwonderlijk dat de christenen en jezidi’s van Afrin bang zijn voor hun leven en het voortbestaan van hun gemeenschap. Het is bekend hoe ze hebben geleden onder het geweld in Syrië en Irak. In Afrin en alle kantons van de Federatie van Noord-Syrië vonden ze veiligheid en fundamentele vrijheden voor hun gemeenschappen.

Bovendien dreigt de Turkse agressie elke mogelijkheid van een einde aan de Syrische oorlog te verscheuren. Het is van het grootste belang voor de integriteit en veiligheid van Europa dat deze oorlog eindigt.

Zowel de EU en de NAVO als hun leden kunnen Turkije onder zware druk zetten. Deze zinloze agressie tegen Afrin moet worden gestopt. Turkije kan de verenigde wil van de EU en de NAVO-lidstaten niet negeren.

De bevolking van Europa verwacht serieuze en inhoudelijke actie die resulteert in een einde aan deze invasie in Afrin.

Met vriendelijke groet,
[Uw Naam]

Teken nu de petitie!

31.220 Mensen hebben getekend.