CitizenGO NL

afbeelding van CitizenGO NL
CitizenGO NL

Op de Université Catholique de Louvain staat de academische vrijheid onder druk.

Stéphane Mercier, gastdocent bij het instituut voor filosofie, heeft zich uitgesproken tegen abortus. Hij is nu op het matje geroepen om zich te verantwoorden over de tekst en het eventuele gebruik ervan in zijn lessen.

Dit is in flagrante tegenspraak met de academische vrijheid, de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van geweten.

CitizenGO nodigt je uit om deel te nemen aan de 61e sessie van de Commissie voor de Status van Vrouwen bij de Verenigde Naties.

193 Lidstaten van de Verenigde Naties zullen delegaties sturen vanuit hun regering om hen te vertegenwoordigen op het Hoofdkwartier van de Verenigde Naties in New York, van 13 tot 24 maart.

De laatste tijd is er veel te doen geweest over euthanasie en andere vormen van 'hulp bij zelfdoding'. De dokters in NRC die aangaven geen euthanasie te willen plegen op wilsonbekwame dementerenden, de discussie over 'voltooid leven' waarin bepaalde partijen pleiten voor het legaliseren van euthanasie voor iedereen boven de 75 jaar...
In de aanloop naar de verkiezingen wil CitizenGO een signaal afgeven aan de politiek en tegelijkertijd een beroep doen op individuele stemmers om te stemmen volgens hun geweten.
Door deze kiezersverklaring te ondertekenen belooft u om níet op een partij te stemmen die aangeeft voorstander te zijn van een 'voltooid leven'-wet.

De Nederlandse minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, Lilianne Ploumen, heeft een fonds opgezet dat moet dienen om abortusorganisaties wereldwijd te ondersteunen. Dit naar aanleiding van het (her)invoeren van de Mexico City Policy in de Verenigde Staten, waardoor dit land de abortusorganisaties niet meer met belastinggeld steunt onder het mom van 'ontwikkelingshulp'. Dat gat wil minister Ploumen nu gaan vullen. Het Nederlandse kabinet heeft al 10 miljoen euro toegezegd en het Belgische ook.

Update 11 februari: Afgelopen donderdag, 9 februari, heeft de rechter uitspraak gedaan in deze zaak.

Dit is de voortzetting van de petitie ‘Stop Financiering Amnesty International’, die tot op heden meer dan 150.000 handtekeningen heeft vergaard.

Het doel van dit vervolg is om meer handtekeningen te verzamelen, als een reactie op Amnesty’s voortdurende anti-leven campagnes, waarmee het kleine en ontwikkelingslanden ‘aanvalt’.

Ben het zat binnen