Petitie aan premier Mark Rutte en minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge

Sta op tegen kindereuthanasie

69.267 Personen haben bereits unterzeichnet. Helfen Sie bitte mit, 100.000 Unterschriften zu erreichen.

Sta op tegen kindereuthanasie

De Nederlandse minister van Volksgezondheid, Hugo de Jonge, kondigde op 12 oktober aan dat de Nederlandse regering de euthanasiewet anders wil interpreteren om zo kindereuthanasie toe te staan.

De Jonge lichtte de Tweede Kamer in dat hij gaat werken aan een regeling om euthanasie voor kinderen tussen de leeftijd van 1 en 12 jaar mogelijk te maken.

Op de website van NPO Radio 1 lezen we:

“De minister benadrukt dat de wet [de euthanasiewet] niet wordt veranderd, maar dat er een "nadere uitwerking van een strafuitsluitingsgrond" voor artsen komt. Die uitwerking gebeurt samen met het Openbaar Ministerie en organisaties van artsen. De strafuitsluitingsgrond moet ertoe leiden dat de arts niet strafbaar is. Verder wil De Jonge een speciale beoordelingscommissie.”

De nieuwe regeling moet dus dienen om artsen in te dekken tegen vervolging, als zij een kind tussen de 1 en 12 jaar euthanaseren.

De huidige Nederlandse euthanasiewet staat euthanasie al toe vanaf 12 jaar, als ouders of voogden hiermee instemmen. Het zogenaamde ‘Groningen-protocol’ zorgt ervoor dat het doden van gehandicapte pasgeborenen, jonger dan 1 jaar oud, straffeloos kan plaatsvinden.

Nederlanders ouder dan 16 jaar worden wilsbekwaam geacht en kunnen zelfstandig instemmen met euthanasie. Kinderen jonger dan 12 jaar gelden als wilsonbekwaam en kunnen op dit moment daarom niet geëuthanaseerd worden.

Minister Hugo de Jonge wil dit dus veranderen.

Teken nu de petitie om hiertegen te protesteren!

+ E-Mail/Mitteilung an:

Unterzeichnen Sie jetzt die Petition

PLZ
Bitte wählen Sie eine Option:
Wir verarbeiten Ihre Daten gemäß unseren Datenschutzbestimmungen und Nutzungsbedingungen.Indem Sie unterzeichnen akzeptieren Sie die Nutzungsbedingungen und die Datenschutzrichtlinie von CitizenGO und stimmen zu, gelegentlich E-Mails zu unseren Kampagnen zu erhalten. Sie können sich jederzeit aus unserem Verteiler austragen.

Petitie aan premier Mark Rutte en minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge

Wij zijn tegen de uitbreiding van euthanasie richting kinderen.

Euthanasie wordt aan het publiek verkocht met de verzekering dat dit gebaseerd is op de vrije instemming van de betrokken persoon, na goedkeuring door artsen in lijn met de euthanasiewet.

Kinderen kunnen niet vrij instemmen. Ze kunnen bovendien onder druk worden gezet op andere manieren dan bij volwassenen het geval is.

Wij roepen de Nederlandse overheid op om de uitbreiding van euthanasie richting kinderen te verwerpen en zeker te stellen dat kinderen die in een pijnlijke medische toestand verkeren uitstekende zorg verkrijgen, ter bestrijding van pijn en symptomen, en geen dodelijke injectie.

Wij geloven in zorgen, niet doden.

[Ihr Name]

Unterzeichnen Sie jetzt die Petition