Petitie aan de Belgische Kamer van Volksvertegenwoordigers

Petitie tegen uitbreiding Belgische abortuswet

5.617 Mensen hebben getekend. Help ons om 10.000 handtekeningen te bereiken.

Foto ID 36497602 © Steve Allen | Dreamstime.com

De dreigende uitbreiding van de abortuswet in België is ongezien.

Abortussen tot 18 weken, mogelijke vervolging voor mensen die vrouwen een alternatief aanbieden, de bedenktijd verkort, alle sancties (ook na 18 weken) afgeschaft, net als de vrijheid van zorginstellingen...

Deze maatregelen zullen zonder twijfel een toename van het aantal abortussen tot gevolg hebben.

Dit gaat ten koste van het recht op leven van de ongeborenen en de vrijheid van zorgverleners om hier niet aan mee te willen werken. De bezorgde stem van duizenden zorgverleners die tegen dit wetsvoorstel geprotesteerd hebben, wordt in de kiem gesmoord. Hun geweten wordt geknecht.

Met 'gezondheidszorg' heeft dit dan ook niets te maken.

We moeten protesteren, voor het te laat is.

Op dit moment is de stemming met enkele weken uitgesteld, dus er is nog tijd!

De regeringsvorming, de standvastigheid van enkele partijen, in combinatie met onze stem kunnen écht het verschil maken.

Teken deze petitie en vergeet ook niet haar te delen.

Meer informatie: www.caxent.be

Teken nu de petitie!

Maak alsjeblieft een keuze:
Wij verwerken uw informatie volgens ons Privacybeleid en Gebruiksvoorwaarden.Door te tekenen aanvaard je de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid van CitizenGO en stem je ermee in af en toe e-mails te ontvangen over onze campagnes. Je kunt op elk moment uitschrijven.

Petitie tegen uitbreiding abortuswet

Geachte voorzitter van de Kamer van Volksvertegenwoordigers,

Geachte volksvertegenwoordigers,

Wij uiten onze diepste bezorgdheid i.v.m. de uitbreiding van de abortuswet:

1) Niet alleen wil men de termijn uitbreiden van 12 naar 18 weken, de indieners van de voorstellen gaan nu plots nog zeven stappen verder: de deur wordt helemaal opengezet, de bedenktijd verkort, alle sancties (ook na 18 weken) afgeschaft, de vrijheid van zorginstellingen afgeschaft, en zelfs een pro-lifer die een ongewenst zwangere vrouw wil overtuigen om vóór het leven te kiezen, riskeert als crimineel te worden gestraft met drie maanden gevangenis.

2) Dit wetsvoorstel gaat regelrecht in tegen de bekommernis van gezondheidszorgers die als roeping hebben om leven te rédden, volgens de eeuwenoude eed van Hippocrates.

3) Deze wetsvoorstellen zijn zwaar ideologisch bepaald en beladen. Ze dienen niet het algemeen belang of het belang van vrouwen, laat staan dat van ongeboren kinderen.

4) In andere landen doet men er alles aan om het aantal abortussen naar beneden te krijgen. Volgens Eurostat steeg het aantal abortussen in België in de periode 2004-2011 met 22,18%, terwijl bijna alle andere Europese landen erin slaagden dit aantal in 2004-2014 te verminderen.

Mag ik u vragen om uw keuze niet door een ideologische agenda of partijstandpunt te laten bepalen, maar door respect voor het leven zelf.

[Uw Naam]

Teken nu de petitie!

5.617 Mensen hebben getekend. Help ons om 10.000 handtekeningen te bereiken.