Doe mee met het beschermen van leven, gezin en religieuze vrijheid bij de VN

Petitie ter gelegenheid van de 70e Verjaardag van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens

Doe mee met het beschermen van leven, gezin en religieuze vrijheid bij de VN

45.625 Mensen hebben getekend. Help ons om 50.000 handtekeningen te bereiken.

Doe mee met het beschermen van leven, gezin en religieuze vrijheid bij de VN

Sta op voor christenen en andere religieuze minderheden in Afrika en Azië, die vervolging lijden. Sta op voor mensen in de gezondheidszorg in Europa, die willen werken in overeenstemming met hun geweten. Help ons de kwetsbaarsten in de samenleving te verdedigen, wier recht op leven wordt bedreigd over de hele wereld.

Deze december willen we de 70e verjaardag van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens gedenken. Maar veel van die rechten zijn nu ingeperkt, verwaarloosd of vervormd.

We vragen je om te tekenen ter ondersteuning van de Verklaring van Genève, die zal worden afgeleverd bij de Verenigde Naties in de aanloop naar de verjaardag: 'Wij moedigen alle naties aan om de fundamentele rechten op leven, gezin en religieuze vrijheid te waarborgen, zoals deze worden erkend door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.'

De VN en haar lidstaten hebben niet genoeg gedaan om deze fundamentele rechten te beschermen. We willen ervoor zorgen dat jouw stem voor de stemlozen gehoord wordt tot op het hoogste niveau. Laat je stem horen en teken de Verklaring - voor de vervolgden en de verwaarloosden; voor de waardigheid van ieder mens en voor fundamentele rechten.

-----------------------------------------------------------------------------------------

De Verklaring van Genève:

Genève is de thuisbasis van de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties, de Hoge Commissaris voor Mensenrechten van de Verenigde Naties, en verschillende lichamen die mensenrechtenverdragen in de gaten houden.

Bij de gelegenheid van de 70e Verjaardag van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, bevestigen we het idee dat dat fundamentele mensenrechten gebaseerd zijn op de waardigheid van ieder mens.

We roepen de internationale gemeenschap op om zich opnieuw te committeren aan het urgente werk om mensenrechten voor iedereen te garanderen.

Lees de volledige tekst hier (Engels).

Deze campagne is een initiatief van ADF International.

Teken nu de petitie!

Maak alsjeblieft een keuze:
Weet je het zeker? Deze petitie en andere petities hebben jouw steun nodig om succesvol te zijn. Je kunt je op elk gewenst moment weer afmelden.
Door te tekenen aanvaard je de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid van CitizenGO en stem je ermee in af en toe e-mails te ontvangen over onze campagnes. Je kunt op elk moment uitschrijven.

Petitie aan de voorzitter van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties

Wij ondersteunen de Verklaring van Genève, die hen hiertoe oproept.

Met vriendelijke groet,
[Uw Naam]

Teken nu de petitie!

45.625 Mensen hebben getekend. Help ons om 50.000 handtekeningen te bereiken.